torsdag 17 mars 2011

Efter regn kommer...

.....solsken.
Trots att snön just vräkt ner här i Skåne, lyckades jag fånga ett ögonblicks vårkänsla igår.
Snödropparna lyser hopp och förväntan.





Glöm inte att det är hög tid att klippa ner älsklingarna från Mårbacka!
Den ljusrosa pelargonen ska sedan vila i nästan total torka 2-3veckor innan omplantering.
Tipset fick jag på Malmö Trädgårdsmässa.
Farbrodern som jag konsulterade var väldigt entusiastisk och sa att jag skulle
"känna mig fram" men vila skulle dom.
Skotten skulle jag sätta i glas och hade jag tur skulle det komma rötter.

Och titta! För två veckor sedan klippte jag ner den och nu dyker minibladen upp




Hoppas på bättre väder i helgen och bjuder på härliga vårbilder i väntan på bättre tider.
Fredag imorgon och strax ännu en vecka slut.
Händer en del trevligt i helgen med kalas och familjeträff.

Det är så enkelt att med små medel ge fönsterbrädet extra vårkänsla.
En av mina favoriter är bedårande "Plättar i luften".
Härligt skir och virvlande.
Den trivs bäst i större kruka, då det är lättare att hålla jorden fuktig.
Så här på hjärtbåge gillar jag den bäst.






Och här syns små urgulliga "Vår Iris"
Dessa köpta på Ica och planterade i skål från House Doctor, inköpta hos Fridas Hem.


Och tänk vad länge kvastarna ska damma innan färden mot Blåkulla, påsken är så sen i år.
Ja, ja då blir åkdonen säkert snyggt patinerade ;)
Trevlig kväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar