torsdag 7 april 2011

Livets delikatesser


Älskar älskar älskar blommor!!
I grannbutiken ställs underbara naturkonstverk ut för display dagligen.
Dessa ljuvligt hemliga pionknoppar är bara ett exempel.






Förra veckan var jag och Nat på Cafe' Chateau Foret och provade deras smarriga delikatesstallrik.



Oliverna var mjukt fylliga i smaken och ostarna smälte i munnen.
Jag köpte med mig en Brillat Savarin, som jag upplever smakar mild vitmögel och vispgrädde.
M a o en ost helt i min smak.

Dessvärre glömde jag fråga vad vinet hette.
Ett härligt fruktigt vitt vin som doftade och smakade fruktig carambole, krusbär och , fick jag berättat för mig, nässla.
Vi fick dessutom prova olika sorters olivolja, otroligt vilken skillnad priset gör på smaken!
Detta lilla smultronställe har hög kvalite' på råvarorna kombinerat med underbara smaker och trevlig service.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar