fredag 8 april 2011

Grönt blir skönt


Min älskade lilla hjälper till i koloniträdgården.


Fick tips om att bada mina orkidee´r
och kan verkligen rekomendera detta.
Sänk helt enkelt ner dom i vatten och
låt stå i ca 6 timmar och suga åt sig.
Dom har fullständigt exploderat på en månad och
5 av 6 har långa starka stänglar som växer så det knakar.

Minns ni jätteverbenan som jag köpte
på mässan i Malmö?
Den har blivit hög och fin.

Och nu kommer det små söta lila blommor.
Att en miniblomma kan göra mig så glad!



Avslutar med en bild på ett skyltfönster som jag passerade på väg till jobbet igår.


Trevlig helg på er alla!


1 kommentar:

  1. Grattis på födelsedagen Cattie!!!!
    Vilket underbart skyltfönster! Måste verkligen ta en runda i sommar när vi är nere.. =)

    Kram på dig och de dina och hoppas att du blir riktigt firad på din dag!

    Kramar från oss i Jkpg

    SvaraRadera